Усяка всячина (для учнів, батьків і не тільки...)

https://lesya-ukrainka.localhistory.org.ua/


     Очі бояться,  а руки роблять

    Що означає цей вислів? Найкращий спосіб досягти успіху - припинити думати про величезне завдання і зосередитись на єдиній дії, яку потрібно виконати тут і зараз. Тож пропоную вам створити своїми руками чудове панно, яким зможете прикрасити  кімнату. Перейдіть за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=Nqcqu5cgx7Q


                Смачне привітання

Такими чудовими й смачними цукерковими букетами привітали хлопчики своїх однокласниць зі святом 8 Березня.



Наголошуйте правильно !!! (ЗНО)


На цій сторінці подані всі слова, які можуть трапитися на зовнішньому незалежному оцінюванні і в яких наголос на першому складі:

аркушик, бешкет, благовіст, ваги (мн.), випадок, висіти, витрата, відгомін, вірші, дано,дещиця, дивлячись, догмат, донька, дрова, загадка, закладка (у книзі), закрутка, запонка, заставка, застібка, звисока, здалека, зозла, зрання, зручний, камбала, кишка, колесо, колія, косий, кроїти, курятина, лате, люстро, маркетинг, наскрізний, начинка, ніздря, олень, оцет, пекарський, підлітковий, подруга, позначка,  приморозок, причіп, проділ, разом, ремінь (пояс), решето, ринковий, розпірка, свердло, сеча, спина, статуя, тигровий, тулуб, фольга,   форзац, царина, центнер, щелепа. щипці.


Наголос на 2-му складі:

абúде, абúяк, абúколи, аджé, анíж, борóдавка, вітчúм, везлá, вимóва, вимóга, генéзис, граблí, гуртóжиток,  дичáвіти, добУток, допíзна, дочкá, експéрт, жадáний, завдáння, засýха, зокрéма, зубóжіти, зубóжілий, індýстрія, іржáвіти, квартáл, кінчúти, корóмисло, літóпис, мерéжа, налúгач, ненáвидіти, новúй, обрýч, оптóвий, отáман, перéбіг подій, перéпис, перéпустка, пізнáння, позáторік, подýшка, покрóва, правóпис, просíка, рондó (шрифт), рубéль, рукóпис, руслó, фартýх, фенóмен, чорнóзем, чорнóслив, шофéр, щавéль.


На 3-му і 4-му складі:

асиметрíя, беремó, болотúстий, бюлетéнь, бюрокрáтія, валовúй, веретЁно, ветеринáрія, диспансéр, запитáння, ідетé, ідемó, інженéрія, каталóг, кіломéтр, кропивá, кулінарíя, металýргія, медикамéнт, мозолИстий, навчáння, наздогáд, нафтопровíд, некролóг, низинá, одинáдцять, осокá, плугатáр, порядкóвий, псевдонíм, розв’язáння, рукопúсний, сільськогосподáрський, симетрíя, сирокопчéний, сторінкú (множина), черговúй, урізнóбіч,  урочúстий, щодобовúй, фаховúй, ясенóвий.

Подвійний наголос:

алфáвíт, веснЯнúй, вúсíти, дóговíр, жáлó, зáвждú, клáдовúще, назáвждú, пéрвíсний, пóмúлка, правóпúсний, прóстúй, рóзбíр, слíзьмú.

Два наголоси у словах:

рáботоргíвля, привáтнорабовлáсницький.


Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з  української літератури

Головною метою вивчення предметів „Українська література" в загальноосвітній школі є залучення учнів до найвищих досягнень національної та світової літератури і культури, національних і загальнолюдських духовних цінностей, розвиток творчих здібностей учнів, виховання в них естетичного смаку, високої читацької та загальної культури, вироблення вмінь самостійно ознайомлюватися зі зразками мистецтва слова, свідомо сприймати втілені в них естетичні й духовні цінності.

Для досягнення цієї мети слід вирішувати такі основні завдання:

  • формувати в учнів уявлення про художню літературу як мистецтво слова, важливу складову системи мистецтв і духовної культури українського та інших народів світу;
  • виховувати повагу до духовних скарбів українського народу та всього людства, расову, етнічну, соціальну, гендерну, релігійну, індивідуальну толерантність одночасно з принциповим нонконформізмом, здатністю формувати, формулювати й активно відстоювати власну точку зору, свою систему життєвих цінностей і пріоритетів, прагнення мати ніким не нав'язане світобачення, не бути об'єктом маніпуляцій, зберігати й примножувати кращі національні традиції, не сприймати культу сили й переваги матеріальних цінностей над духовними;
  • навчати школярів сукупності відомостей про вершинні явища українського та світового літературного процесу, загальні закономірності його перебігу від найдавніших часів до сьогодення;
  • давати школярам оптимальний обсяг літературознавчих понять і термінів, потрібних для повноцінного аналізу й інтерпретації художніх текстів, розуміння головних закономірностей перебігу літературного процесу;
  • відпрацьовувати з учнями вміння й навички аналізу й інтерпретації художнього тексту, здатність сприймати його з урахуванням задуму й стилю автора, бачити кожен конкретний твір у літературному, культурному та історичному контекстах;
  • навчати школярів визначати національну своєрідність і загальнолюдську значущість літературних творів, у тому числі шляхом зіставлення зі зразками різних національних літератур та різних видів мистецтв;
  • розвивати усне й писемне мовлення школярів, їхнє мислення (образне, асоціативне, абстрактне, логічне тощо);
  • формувати в учнів потребу в читанні літературних творів, здатність насолоджуватися мистецтвом слова, засвоювати духовно-естетичний потенціал художньої літератури, реалізувати його у власному житті;
  • відпрацьовувати навички розрізнення явищ елітарної та масової культури;
  • прищеплювати школярам високий естетичний смак.

Об'єктом вивчення в курсах української та зарубіжної літератури та літератур національних меншин є художній твір, його естетична природа та духовно-етична сутність. Аналіз та інтерпретація літературного твору мають спиратися на ґрунтовне знання тексту, докладний розгляд ключових епізодів, доречне цитування, виразне читання окремих творів або їх фрагментів тощо. Теоретичні аспекти вивчення твору при цьому слід розглядати не як самоціль, а як один із засобів визначення своєрідності його поетики. На уроках української літератури та літератур національних меншин учні працюють з текстами, написаними мовою оригіналу, на уроках зарубіжної літератури - з літературними творами, перекладеними українською мовою, а за умови готовності школярів - мовою оригіналу.

Моніторинг і оцінювання результативності навчання належать до найважливіших аспектів навчального процесу і значною мірою визначають його якість. На уроках літератури домінантною формою навчання і здійснення контролю за досягнутими результатами є діалог, який відбувається на всіх етапах навчальної діяльності і до якого учнів залучає вчитель, спонукаючи розмірковувати, робити узагальнення і висновки, висловлювати власні думки, оцінювати. Під час такого оцінювання обов'язковим має стати контроль за прочитанням кожним учнем програмових творів, визначення рівня засвоєння їхнього змісту та вироблення вмінь і навичок їхнього аналізу й інтерпретації, перевірка виконання усних і письмових робіт.

Оцінювання навчальних досягнень учнів з української  літератури має здійснюватися за такими критеріями:

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

 

I. Початковий

1

Учень (учениця) на елементарному рівні відтворює матеріал, називаючи окремий літературний факт або явище (автора й назву твору, окремих літературних персонажів тощо)

2

Учень (учениця) розуміє навчальний матеріал і може відтворити фрагмент із нього окремим реченням (називає окремі факти з життя та творчості письменника, головних персонажів твору, упізнає за описом окремого персонажа твору, упізнає, з якого твору взято уривок тощо)

3

Учень (учениця) розуміє навчальний матеріал і за допомогою вчителя дає відповідь у формі висловлювання (відтворює зміст у певній послідовності, називає на репродуктивному рівні жанр твору, упізнає літературний факт за описом або визначенням)

 

II. Середній

4

Учень (учениця) має уявлення про зміст твору, може переказати незначну його частину та з допомогою вчителя визначає основні сюжетні елементи, на репродуктивному рівні відтворює фактичний матеріал

5

Учень (учениця) знає зміст твору, переказує окрему його частину, знаходить у тексті приклади відповідно до сформульованого завдання, висловлює оцінювальне судження й доводить його одним-двома аргументами, завершує відповідь простим узагальненням, дає визначення літературних термінів

6

Учень (учениця) знає зміст твору, може переказати його значну частину, з допомогою вчителя виділяє головні епізоди, уміє формулювати думки, називає риси характеру літературних героїв, установлює окремі причинно-наслідкові зв'язки, дає визначення літературних термінів за прикладами

 

ІІІ. Достатній

7

Учень (учениця) володіє матеріалом і навичками аналізу літературного твору за поданим учителем зразком, наводить окремі приклади з тексту

8

Учень (учениця) володіє матеріалом, за зразком аналізує текст, виправляє допущені помилки, добирає докази на підтвердження висловленої думки, застосовує відомі факти, поняття для виконання стандартних навчальних завдань

9

Учень (учениця) володіє матеріалом та навичками комплексного аналізу літературного твору, застосовує теорію в конкретних ситуаціях, демонструє правильне застосування матеріалу, складає порівняльні характеристики, добирає аргументи на підтвердження власних міркувань

 

ІV. Високий

10

Учень (учениця) володіє матеріалом і навичками комплексного аналізу літературного твору, виявляє початкові творчі здібності, самостійно оцінює літературні явища, працює з різними джерелами інформації, систематизує, узагальнює та творчо використовує дібраний матеріал

11

Учень (учениця) на високому рівні володіє матеріалом, уміннями й навичками комплексного аналізу художнього твору, використовує засвоєні факти для виконання нестандартних завдань, самостійно формулює проблему й вирішує шляхи її розвязання, висловлює власні думки, самостійно оцінює явища літератури та культури, виявляючи власну позицію щодо них

12

Учень (учениця) вільно володіє матеріалом та навичками текстуального аналізу літературного твору, виявляє особливі творчі здібності та здатність до оригінальних рішень різноманітних навчальних завдань, до перенесення набутих знань і вмінь на нестандартні ситуації, має схильність до літературної творчості


04.04.21 р. 

Критерії оцінювання. Читання віршів напам’ять

І. Початковий рівень

1 бал . Учень монотонно читає напам'ять лише окремі фрази художнього тексту.

2 бали . Учень невиразно читає напам'ять невеличкий фрагмент рекомендованого для вивчення твору.

3 бали . Учень читає напам'ять недостатній за обсягом уривок твору зі значною кількістю фактичних мовленнєвих помилок.

ІІ. Середній рівень

4 бали.  При читанні напам'ять твору учень допускає значну кількість помилок різного характеру.

5 балів.  Учень читає вивчений напам'ять твір зі значними змістовими неточностями, порушеннями правил техніки мовлення.

6 балів.  Учень читає напам'ять художній твір з окремими орфоепічними та змістовими огріхами.

 

ІІІ. Достатній рівень

7 балів . При читанні напам'ять твору учень правильно, чітко передає зміст твору, але виконує його невиразно, монотонно.

8 балів.  Вивчений напам'ять твір учень читає з окремими декламаційними огріхами.

9 балів . Учень виразно читає напам'ять вивчений твір, але час від часу допускає змістові неточності.

 

ІV. Високий рівень

10 балів. Учень виразно, без помилок та неточностей декламує твір напам'ять.

11 балів. Вивчений напам'ять твір учень декламує, виявляючи індивідуальне розуміння тексту, своє ставлення до прочитаного.

12 балів. Читання напам'ять твору учнем відзначається високим рівнем артистизму, мовленнєвої вправності. Учень виявляє особисте ставлення до прочитаного, може сформулювати і висловити своє «надзавдання» (мету) читання твору.

Коментарі